اخبار خودرو
رونمایی هوندا سیویک تایپ آر Civic Type-R و مصاحبه با معاون پروژه CTR
در نمایشگاه خودروی اندونزی 2017 Indonesia International Auto Show

بدون شک مدل جدید هوندا سیویک تایپ آر (Honda Civic Type-R (CTR ، نگاه همه را در نمایشگاه به خودش منعطف می کند .
رونمایی هوندا از سیویک تایپ آر Civic Type-R و مصاحبه با معاون پروژه CTR در نمایشگاه خودروی اندونزی
2017 Gaikindo Indonesia International Auto Show
این مدل رکورد های فوق العاده ای را زده ، رکورد خودرو های دیفرانسیل جلو (FWD) نوربرگ رینگ Nurburgring را با زمان 7 دقیقه و 43.8 ثانیه ترکونده .
نوربورگ رینگ Nurburgring
ویدیوی تست نوربرگرینگ
زاده شده برای مسابقه Born To Race
غرفه هوندا در نمایشگاه خودروی اندونزی 2017 ، که تا 20 آگوست ادامه داره ، حس اسپرت و خفنی با هوندا سیویک تایپ آر جدید گرفته است .
ماشین مسابقه ای Honda Civic Type R
علاقه مندان خودرو در سراسر دنیا برای رانندگی اسپرت با سی تی ار CTR بیگانه نیستند .
هوندا سیویک تایپ R
این خودرو از یک موتور 2 لیتری توربو (VTEC) زمابندي متغير سوپاپ ها و كنترل الكترونيكي ليفت ، با حداکثر قدرت خروجی 306 اسب بخار با 6500 دور بر دقیقه و 400 نیوتن متر گشتاور با 2500 تا 4500 دور بر دقیقه ، قدرت گرفته است .
گیربکس دستی شش سرعته قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند .
موتور هوندا سیویک تایپ آر Honda Civic Type-R Engine
هوندا سیویک Honda Civic Type-R سه حالت رانندگی کامفورت comfort ، اسپرت sport و مسابقه Race را ارائه می کند.
مصاحبه با هیدکی کاکینوما مهندس ارشد و دستیار پروژه ی بزرگ هوندا سیویک تایپ آر (Honda Civic Type-R (CTR از شرکت تحقیق و توسعه هوندا ژاپن ، کسی که از سال 1991 با واحد R&D هوندا بوده و بر روی خودرو هایی مثل ان اس ایکس NSX و اس 2000 S و البته سیویک Type-R کار کرده است .
Honda Interview
س : با وجود اینکه بیشتر خودرو سازان در حال چرخش به سمت طراحی خودرو های چهار چرخ متحرک برای مدل های اسپرت هستند ، نسل پنجم سیویک تایپ آر ، همه ی 306 اسب بخار را به محور جلو انتقال میدهد ،آیا در نسل ششم این خودرو شاهد سیستم چهار چرخ متحرک خواهیم بود ؟
ج : ما هیچوقت نمی گوییم هرگز ، بله طبیعتا این احتمال وجود دارد ، ما این موضوع رو نادیده نمی گیریم . اما سیاست و ماموریت برای سیویک Type-R ، رانندگی آسان و باحال بوده است . ما احساس میکنیم حتی با سیستم دیفرانسیل جلو سیویک تایپ آر هنوز رانندگی باحالی رو ارائه می دهد .به علاوه سیستم 4 چرخ متحرک (AWD) به وزن خودرو خواهد افزود و ممکن است سیویک را از چابکی و سرعت و لذت رانندگی مدنظر ما دور کند .
س : تا الان جعبه دنده سیویک تایپ R دستی بود است ، آیا ممکن است شاهد سیستم انتقال قدرت دو کلاچه اتوماتیک (DCT) برای این خودرو باشیم ؟
ج : دوباره میگم ما هیچوقت نمی گوییم هرگز ، سی تی آر CTR تا الان دستی بوده است ، به هرحال باتوجه به پیشرفت تکنولوژی گیربکس های DCT و سرعت تغییر دنده و از آن مهم تر وزنشان ، بله این احتمال در آینده وجود دارد .
س : با توجه به سبک طراحی بدنه نسل پنجم که بر پایه سیویک هاچ بک است ، چرا هنوز یک چهار در و نه یک کوپه ؟
ج : سی تی آر هنوز یک سیویک است و سیویک یک ماشین برای استفاده روزانه است ، ما فکر می کنیم برای این موضوع ، مطمئنا یک چهاردر بهتر از یک دودر است . البته سیویک Type-R دو در هم خیلی جذاب خواهد بود ، کی میدونه شاید در آینده ، سیویک تایپ آر کوپه هم ساخته شود .
س : مراحل توسعه و طراحی نسل پنجم سیویک Civic Type-R چه مدت طول کشید ؟ و چه فلسفه ای در ساخت سی تی آر جدید حاکم بوده ؟ به نظر شما نسل پنجم چه مزیتی نسبت به نسل گذشته این ماشین اسپرت دارد ؟
ج : مراحل توسعه اش دو سال و نیم طول کشید با فلسفه ی “راندن روزانه” که بتوان از آن به عنوان یک خودروی مسابقه ای استفاده کرد . خوب این اولین باری هم هست که سیویک Type R جدید را همزمان در سراسر جهان ارائه می کنیم . درباره اینکه چه چیزی در نسل پنجم نسبت به نسل چهارم CTR بهتر است ، توزیع و انتقال قدرت بهبود یافته است و همچنین شاهد بهبود رانندگی با این خودرو هستیم .
Honda Civic Interior
س : صبر کنید ، یک ماشین مسابقه ای با قابلیت رانندگی روزانه ؟ این خیلی شبیه شعار و فلسفه ” مسابقه بده در یکشنبه و بران تا کار در دوشنبه “ “Race on Sunday, drive to work on Monday“ [شعار] پورشه 911 است . آیا پورشه 911 یک الهام بخش برای سی تی آر بوده است ؟
ج : [خنده] ، خوب البته ما درباره پورشه 911 که شما ذکر کردید ، می دانستیم ، با اینکه ما این تفکر را داشتیم ولی فلسفه طراحی برای سی تی آر بر پایه آن نیست . این سی تی آره خودمونه . سی تی آر ، سی تی آر هست و پورشه هم پورشه . [خنده]
س : اوکی به هرحال باید بپرسم ، خودرو مورد علاقه شما که یک هوندا نیست ؟
ج : [خنده] عزیزم ، [مکث طولانی] من پورشه 997 کاررا Carrcra را خیلی دوست دارم – خنده
س : و خودرو مورد علاقه تون که یک هونداست ؟
ج : [بدون توقف] نسل دوم ان اس ایکس تایپ آر NSX Type-R
با آخرین اخبار خودرو همراه باشید .
منبع : caranddriver ، autofreaks ، autoexpress ، evo ، autonationdrive