
جزییات بیشتری از پیشرفت بزرگ مزدا درباره کارایی موتورهای احتراقی در حال انتشار است . این خودروساز ژاپنی در هفته های آینده از یک نیرومحرکه با اشتعال تراکمی سوخت همگن (HCCI) رونمایی خواهد کرد . که بر اساس شنیده ها ، اخبار رسمی در حین برگزاری کنفرانس تکنولوژی در شهر فرانکفورت در اوایل شهریور منتشر خواهد شد .
اسکای اکتیو Mazda Skyactiv
اشتعال تراکمی سوخت همگن HCCI یعنی یک موتور بنزین سوز که نزدیک به موتورهای دیزلی عمل می کند ، با تراکم مخلوط هوا و سوخت در سیلندر تا به احتراق برسد .
اسکای اکتیو Mazda Skyactiv
بر اساس گزارش موتورینگ ، این پیشرانه مزدا با نام skyactiv II ، در دورهای پایین همچنان از شمع موتور برای احتراق استفاده میکند ، اما در دور های بالاتر به HCCI سوییچ میکند .
تصویر مربوط به طرح های پیش از رونمایی مدل کنونی مزدا 3 می باشد
مزدا : بهبود عملکرد پیشرانه تا 30 درصد
مسئولان این خودروساز ژاپنی ادعا می کنند موتور اسکای اکتیو 2 میتواند 30 درصد کارآمدتر از موتور بنزین سوز کنونی باشد . در این صورت با صرفه جویی سوخت ترکیبی ، مصرف سوخت مزدا 3 جدید 17 کیلومتر در هر لیتر خواهد بود . درحالی که در مدل کنونی ، بهترین حالت 13.5 کیلومتر به ازای هر لیتر است .
مزدا 3 Mazda
نسل بعدی مزدا 3 اولین خودرویی است که از پیشرانه skyactiv 2 استفاده خواهد کرد که احتمالا در سال 2018 خواهد بود . این خودرو ساز ژاپنی ، کانسپت مدل جدید مزدا را در نمایشگاه خودرو توکیو (مهر ماه) رونمایی می کند .
3 Mazda
اگر همه چیز با موفقیت پیش برود ، مزدا اولین خودرو سازی خواهد بود که اشتعال تراکمی سوخت همگن HCCI را روی یک مدل تولیدی بنزین سوز معرفی میکند . پیش تر در سال 2007 ، جنرال موتورز یک نسخه آزمایشی تولید کرد که ادعا می شد صرفه جویی سوخت را تا 15 درصد افزایش میدهد .
حاصل این بکارگیری اشتعال تراکمی سوخت همگن HCCI میتواند نهایتا به نسل بعدی موتورهای روتری برای یک کوپه اسپرت مزدا منجر شود ، که البته باید به این موضوع با شک و تردید نگریست .
منبع : motor1