
مقایسه دو خودروی داغ ایران خودرو در بازار هاچ بک ها ، پژو 207 و پژو 208 . در حال حاضر مدل فیس لیفت پژو 207i به بازار ارائه شده است که رقابت احتمالی با پژو 208 در بازار خودرو های هاچ بک داخلی خواهد داشت .
پژو 207i خودرویست که ایرانخودرو در سال های آغازین تحریم ها شروع به مونتاژ آن در داخل کشور کرد که با افزایش فشارها عرضه پژو 207 در ایران با مشکل روبرو شد . پس از پایان تحریم های بخش خودرو قرار بر تولید فیس لیفت جدید پژو 207 در ایران شد . در واقع هر دو مدل قدیم و جدید 207i ظاهرشان شبیه 207 بوده و در باطن همان 206 هستند !
معرفی پژو 207 جدید
پژو 207i جدید
پژو 207آی دارای طراحی اسپرت و امکانات و تجهیزات مناسبی است . 207i به دليل چابکی و قابليت های حرکتی مناسب ، مصرف سوخت پايين ، استفاده از پیشرانه با قدرت بالا و سازگاری با استانداردهاي داخلی از محبوبيت مطلوبی برخوردار است . پژو 207 آی که در واقع همان 206 پلاس (در بازار های جهانی) است ، در ايران با سطح تجهيزات استاندارد و جعبه دنده دستي و اتوماتيك به بازار عرضه مي شود .
پژو 207 آی جدید
پژو207 با جاده هاي كشور ، کیفیت سوخت و آب و هوای داخلی سازگاری دارد . همچنین پژو 207i اتوماتيك جديد در سال 1396 توانسته است چهار ستاره كيفي دريافت و در صدر رده بندي كيفيت خودرو هاي توليد داخل قرار گيرد .
معرفی پژو 208 فیس لیفت
Peugeot 208
پژو 208 در رده اتومبیل های کلاس B یا B-SEGMENT جای میگیرد و در واقع یک خودروی سوپر مینی است ، که اولین بار در سال 2012 در ژنو سوئیس رونمایی شد و بعد تر در سال 2015 فیس لیفت محدودی بر روی چراغها و جلوپنجره و … آن انجام شد و تغییرات به موتور آن نیز رسید و البته طیف متنوع پیشرانه های 1.2 و 1.6 لیتری برای این خودرو موجود است . لازم به ذکر است که با توجه به آخرین شنیده ها* پژو 208 جدید (فیس لیفت) همچون پژو 2008 ایران خودرو ، از موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت 165 اسب بخار بهره خواهد برد که از فناوری توربو شارژ دوگانه و تزریق مستقیم سوخت استفاده می کند و با همکاری مشترک پژو و بی ام و توسعه داده شده است .
احتمال بگارگیری گیربکس استفاده شده در پژو 2008 ایران خودرو ، یعنی گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای پژو 208 بسیار بالاست زیرا این دو خودرو دارای پلت فرم مشترک می باشند و هدف پژو و ایرانخودرو ، افزایش تیراژ بمنظور کاهش هزینه ها از طریق تولید قطعات مشترک است که حتی این موضوع شامل پژو 301 و سیتروئن الیزه سایپا (با پلتفرم یکسان) نیز می شود . لازم به ذکر است گروه پی اس ای PSA دو خودروساز فرانسوی پژو و سیتروئن و زیر مجموعه هایی چون اوپل و واکسول و دی اس اتومبیلز را شامل می شود.
خودرو پژو 208 دارای بدنهای است که از ضریب آئرودینامیک مناسبی بهره برده است . کمپانی پژو یک ستون فرمان تاشو را برای بهبود ایمنی در این ماشین بکار برده است که باعث کاهش جراحات حاصل از تصادف های احتمالی می باشد .
طراحی بیرونی پژو 207
پژو 207 در کلاس خودرویی هاچ بک قرار می گیرد و تغییر یافته 206 است . با این وجود ، بیراه نیست که این خودرو با استقبال مناسبی مواجه شود . ایرانیان که بیش از یک دهه پژو 206 را با ظاهری یکنواخت تحمل کرده بودند با ورود پژو 207 به بازار که به نوعی نسخه فیس لیفت شده 206 بود از آن استقبال کردند . گرچه ظاهر پژو207 در جلو پنجره و چراغ های عقب و جلو بهبود یافته و استایل اسپرت تری دارد ، اما در نمای جانبی شبیه برادر قدیمی خود است . تغییرات عقب خودرو نسبت به پژو206 شامل چراغ های کمی برجسته تر و مه شکن روی سپر می باشد . تغییرات چراغ جلو و عقب پژو 207i جدید ایران خودرو باعث بهبود نمای خارجی این خودرو شده است .
طراحی بیرونی پژو 208
در پژو 208 شاهد کاهش 110 کیلوگرمی وزن نسبت به مدل قبلی هستیم . پژو208 با ظاهر جذاب و تهاجمی خودش توانسته چهره مدرنی را از خود به نمایش بگذارد و در مقایسه با پژو 207 ، در طراحی آن از انحنای بیشتری استفاده شده است. طراحی فوق العاده این خودرو در نگاه اول نیز آیرودینامیک بودنش را به خوبی نشان می دهد به طوری که ضریب درگ پژو 208 تقریبا 0.29 است که برای یک ماشین هاچ بک در این سگمنت بسیار مناسب است .
در نمای جلوی پژو208 ، جلوپنجره و چراغ های برجسته با همراهی نوارهای کرومی ظاهری مدرن و به روز را ارائه کردند که با رینگ های اسپرت خودرو هماهنگی آشکاری دارد .
نمای جلوی پژو 208
در نمای عقب پژو 208 ، طراحی چراغ ها با انحنای پایین درب صندوق بار ترکیب شده و یک لبخند را تداعی می کند .
نمای عقب پژو 208
مشخصات تولید کننده | پژو 207 | پژو 207 |
تولید کننده | ایران خودرو | ایکاپ |
مقایسه پژو 208 و پژو 207
مقایسه ابعاد بدنه پژو 207 و پژو 208
ابعاد خودرو | پژو 207 | پژو 208 |
طول / عرض / ارتفاع (mm) | 3900 / 1680 / 1468 | 3962 / 1739 / 1471 |
فاصله بين دو محور چرخ هاي عقب و جلو (mm) | 2443 | 2538 |
گنجایش صندوق بار (لیتر) | 245 | 285 |
وزن (kg) | 1054 دستی – 1096 اتوماتیک | 1063 الی 1123 |
شرکت ایکاپ IKAP با همکاری مشترک (جوینت ونچر) 50 50 پژو فرانسه و ایران خودرو برای تولید و عرضه ماشین های به روز پژو در ایران تاسیس شده است . شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه با نام “ ایران خودرو اتومبیل پژو ” یا همان ایکاپ – IKAP – Iran Khodro Automobiles Peugeot کار را با عرضه خودرو هایی چون پژو 2008 و پژو 301 آغاز کرده است که در آینده نزدیک دامنه آن به خودروهای دیگری چون پژو 208 خواهد رسید که مطابق استانداردهای روز دنیا تولید میشوند . شرکت مشترک ایرانخودرو و پژو ایکاپ همچنین مسئولیت واردات خودرو های پژو به ایران را نیز بصورت کامل ( CBU Completely Built Up ) بر عهده دارد .
ایکاپ IKAP
مشخصات فنی پژو 207 ای
پژو 207i از موتور TU5 شانزده سوپاپه 1.5 لیتری با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر بهره می برد و دارای سیستم انتقال قدرت 4 سرعته اتوماتیک می باشد . از معایب این گیربکس ، تاخیر و ضربه می باشد و بر طبق گفته رانندگان به موقع معکوس نمی دهد . در نتیجه پژو 207 در این بخش تقریبا حرفی برای گفتن در برابر گیربکس پژو 208 ندارد . برطبق گفته مالکان 207 جدید ایران خودرو ، از ترمز خوبی برخوردار است . این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 4 برخوردار است و مصرف سوخت ترکیبی پژو207 اتوماتیک ، 7.1 لیتر در 100 کیلومتر و برای مدل دستی 6.6 لیتر است .
مقایسه فنی پژو 208 و 207
مشخصات فنی 208
موتور پژو 208 با حجم های 1.2 و 1.6 توربو تولید می شود که دارای گیربکس های 5 و 6 سرعته دستی و خودرکار هستند. به علاوه ، پژو208 در همه مدل ها از مصرف سوخت بهینه تر در مقایسه با پژو 207 برخوردار است و با استاندارد آلایندگی یورو 6 در پرمصرف ترین مدل دارای مصرف سوخت 5 الی 6 لیتر و در کم مصرف ترین نسخه دارای مصرف سوخت 4.2 لیتر و حتی کمتر می باشد .
اما موتور مورد استفاده احتمالی پژو 208 ایران خودرو یعنی پیشرانه 1.6 لیتری با فناوری توربو شارژ دوگانه و قدرت 163 اسب بخار ، مصرف سوخت ترکیبی 5 تا 6 لیتر را دارا می باشد . پژو 207 ایران خودرو شانس زیادی برای رقابت در این قسمت ندارد.
مقایسه مشخصات پژو 208 و پژو 207i
مقایسه مشخصات فنی پژو 207 و پژو 208
پژو 208 جی تی آی Peugeot 208 GTi – پژو 208 دو در Peugeot 208 2-door
مقایسه موتور پژو 207 و پژو 208
مقایسه مشخصات موتور | پژو 207 | پژو 208 |
حجم موتور (cc) | TU5 – 1587 | 1600 – THP165 |
حداکثر توان موتور (hp) | 105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه | 163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداكثر گشتاور (Nm) | 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه | 240 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
تعداد سوپاپ | 16 | 16 |
سيستم انژكتوري | پاشش چند نقطه ای | پاشش مستقيم |
نوع سوخت سازگار | بنزين بدون سرب با اكتان 87 و 95 | بنزین بدون سرب |
عکس مقایسه پژو 207 با پژو 208
مقایسه سرعت و شتاب پژو 208 و پژو 207
سرعت و شتاب | پژو 207 | پژو 208 |
حداکثر سرعت (km/h) | 190 | 216 |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 11.6 دستی – 12.6 اتومات | 7 الی 8 |
مقایسه مصرف سوخت پژو 207 و پژو 208
مقایسه مصرف سوخت و آلایندگی | پژو 207 | پژو 208 |
استاندارد حد آلايندگي | یورو 4 | یورو 5 |
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر) | 6.6 دستی – 7.1 اتومات | 6 |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 50 | 50 |
مقایسه گیربکس و جعبه دنده پژو 207 و پژو 208
ماشین | پژو 207 | پژو 208 |
جعبه دنده | 5 دنده دستی – 4 دنده اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک – 5 سرعته دستی |
محور متحرک | دیفرانسیل جلو | دیفرانسیل جلو |
مقایسه سیستم ترمز پژو 207 و پژو 208
سیستم ترمز | پژو 207 | پژو 208 |
سیستم ترمز جلو | ديسكي با سيستم خنك شونده | دیسکی خنک شونده |
سیستم ترمز عقب | ديسكي توپر | دیسکی |
سیستم های ایمنی و ترمز | سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA) | سیستم ضد بلوکه ترمز ABS سیستم ترمز در حالت اضطراری EBA سیستم الکترونیکی نیروی ترمز EBD سیستم کمکی ترمز BAسیستم کنترل پایداری ESP |
مقایسه سیستم فرمان پژو 207 و پژو 208
خودرو | پژو 207 | پژو 208 |
سیستم فرمان | هیدرولیک | الکتریکی حساس به سرعت + ستون جمع شونده فرمان |
پژو 208 مشخصات فنی ، پژو 208 قیمت ، تصاویر پژو 208 ، مشخصات پژو 207 ، پژو 207 دنده ای ، پژو 207i جدید ، قیمت پژو 207 اتوماتیک جدید
مقایسه سایز رینگ پژو 208 و پژو 207
مقایسه خودرو | پژو 207 | پژو 208 |
رینگ و لاستیک | 14 اینچ و 185/65 | 15 اینچ و 185/65 – 16 اینچ و 195/55 |
پژو 208 سه در فیس لیفت Peugeot 208 3-door Facelift
مقایسه ایمنی پژو 208 و پژو 207
ستاره ایمنی پژو 208 – ستاره ایمنی پژو 207
مقایسه فنی خودرو | پژو 207 | پژو 208 |
ستاره از موسسه ایمنی یورو انکپ EURONCAP | 3 | 5 (ایمنی راننده: 88 درصد – ایمنی سرنشین جلو: 78 درصد – ایمنی عابر پیاده: 61 درصد) |
کیسه هوای ایمنی | كيسه هواي راننده و سرنشين جلو | 6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشینان جلو، جانبی) |
مقایسه امکانات و تجهیزات و آپشن های پژو 208 و پژو 207
مقایسه تخصصی خودرو | پژو 207 | پژو 208 – تیپ فول یا ALLURE در امارات |
تجهیزات ایمنی | ايموبيلايزر , قفل مركزي با ريموت ، كمربندهاي ايمني 3 نقطه اي سرنشينان جلو با قابليت تنظيم ارتفاع ، كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه اي ، صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس ، سنسور دنده عقب ، دوربين دنده عقب ، كروز كنترل | سنسور پارک عقب ، سنسور باران ،سیستم روشنایی در روز ، کروز کنترل به همراه سیستم کاهنده سرعت ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو |
سیستم تهویه | اتوماتيك | تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیهای به همراه فیلتر هوای داخل |
سیستم صوتی تصویری | سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي + سيستم رهياب+دي وي دي+پورت USB و بلندگو درهاي جلو و عقب ، تيوتر صوتي جلو ، فرمان MFC ، موبايل هنذفري | سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت AUX و USB و اتصالات بلوتوث ، 6 عدد بلندگو ، صفحه نمایشگر رنگی 7 اینچی |
شیشه ها | شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب | شیشههای برقی حساس به مانع |
آیینه ها | آينه هاي جانبي راهنما دار ،آينه هاي جانبي برقي هم رنگ بدنه | آینه الکتروکرومیک عقب (ضد تشعشع) |
سایر | صندلي راننده و سرنشين با قابليت تنظيم 4 جهت بصورت دستي ، پشت سري جلو وعقب قابل تنظيم ، رینگ و لاستیک آلومينيومي ، چراغ مه شكن جلو و عقب ، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو ، چراغ جديد عقب ، چراغ جلو مجهز به چراغ روز | کامپیوتر سفر و دماسنج هوای خارج خودرو ، فرمان با پوشش چرمی ، صندلیهای چرمی (سفارشی) ، سیستم هدایت ناوبری (سفارشی) سوکت 12V در کنسول وسط ، سیستم ورود بدون کلید |
مقایسه طراحی و کابین پژو 207 و پژو 208
در داخل کابین پژو 207 شاهد تریم خاکستری و سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی هستیم . مونتاژ ضعیف و کیفیت پایین اتاق یکی از معایب این خودرو است که مخصوص پژو207 تولیدی ایران خودرو می باشد که با توجه به مونتاژ در محصولات فرانسوی وجود ندارد . به طوری که صدای اضافی داخل کابین باعث عدم رضایت رانندگان شده است . ایراد دیگر خودرو پژو207 میتوان به فضای کم سرنشینان عقب و عدم راحتی اشاره کرد. البته با توجه به گفته هایی مبنی بر افزایش کیفیت پژو 207 i جدید ایران خودرو در داخل کابین و غیره هنوز نمی توان نتیجه گیری زودهنگام درباره این مدل گرفت ولی مقایسه کیفیت کابین 207 و 208 با توجه به قیمت و مدل آن ها کمی غیرمعمول می نماید .
مقایسه اتاق و کابین پژو 208 و پژو 207
اما خودرو پژو 208 اینطور نیست . این اتومبیل فضای بیشتری برای سرنشینان عقب بوجود آورده است . همچنین فضای صندوق عقب این خودرو از پژو 207 بیشتر می باشد (۲۸۵ – با صندلی تاشده) . زیبایی داخلی 208 با نگاهی اجمالی نیز قابل تشخیص است که شامل طراحی دو رنگ ، صفحه نمایشی 7 اینچی با فرم قرارگیری متفاوت ، دنده ای خوش دست ، خروجی های هوای برجسته و غربیلک فرمانی جذاب همراه با یک پنل زیبا و مدرن در پشت آن همگی یک سر و گردن از طراحی داخلی پژو 207 بالاتر هستند . گذشته از این ، سیستمهایی نظیر تهویه مطبوع خودکار دوگانه ، برف پاک کن اتوماتیک ، ترمز اضطراری خودکار ، سامانه کمک پارک ، دوربین دید عقب ، ایموبلایزر ، سنسور فشار باد تایرها ، کروز کنترل ، چهار اسپیکر ، دماسنج ، نشانگر دنده و کامپیوتر سفری از دیگر امکانات ماشین پژو 208 محسوب می شوند که بسیاری از آنها در پژو 207 یافت نمی شوند .
تصاویر داخل پژو 208 و پژو 207
مقایسه قیمت پژو 208 و قیمت پژو 207
بررسی ویدیویی پژو 208 و پژو 206 به زبان فرانسوی / Petites Observations Automobiles
قیمت پژو 207i دستی و اتوماتیک
قیمت پژو 207 دستی کارخانه هم اکنون حدود 42 میلیون تومان می باشد و قیمت پژو 207 دستی بازار آزاد یکی دو میلیون ازین نرخ بالاتر است . در حالی که قیمت پژو 207 اتوماتیک کارخانه در حدود 47 میلیون تومان است . قیمت پژو 207i اتوماتیک بازار آزاد نیر به 50 میلیون و بیشتر از آن می رسد . بهای این خودرو در یک مقایسه با امکاناتی که در اختیار مشتریان می گذارد چندان هم مقرون به صرفه به نظر نمی رسد . اما خریداران و مالکان پژو 207 جدید از خرید خود رضایت نسبی دارند . همچنین حواستان به قیمت های لوازم یدکی این خودرو باشد .
مقایسه تصویری پژو 208 و پژو 207
جدول مقایسه قیمت پژو 207 و پژو 208
قیمت پژو 207i جدید دستی | 43 م |
قیمت پژو 207i جدید اتوماتیک | 47 م |
قیمت پژو 208 ایران خودرو | 60 تا 80 م |
عکس مقایسه و بررسی پژو 208 و 207
قیمت پژو 208 جدید ایران خودرو
در سوی دیگر این میدان رقابت ، پژو 208 قرار دارد که در 5 مدل با قیمت های مختلف از 15 هزار دلار برای نسخه پایه تا 30 هزار دلار برای مدل GTI (با موتور 1.6 توربوشارژر به حجم 208 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر و شتاب 6.5 ثانیه) ارائه می شود . با توجه به اعلام قیمت ابتدایی 75 تا 95 میلیونی پژو 2008 توسط ایرانخودرو و فروش 100 میلیونی آن ، انتظار فروش با قیمت اعلامی 60 تا 75 میلیونی پژو 208 ایران خودرو دور از انتظار است و شاید این خودرو با قیمتی بالاتر از 75 میلیون فروش برود !
با آخرین مقایسه خودرو ها همراه باشید .




